KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST
ili upoznaj domovinu da bi je voleo



Dugo nisam pisao, bas dugo....kako je sada kraj septembra a holandija ulazi u drugi talas korone odlucih da napisem nekoliko reci o neizbeznoj temi prvog pismenog zadatka iz srpskohrvatskog jezika u osnovnoj i srednjoj skoli :

dakle :

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST

Za letnji raspust obicno odlazimo na Sipan ,svake druge godine a negde drugde svake druge godine.Ove godine nismo mogli u LIJEPU VASU,a ni negde drugde, pa smo zato ostali u LEPOJ NASOJ.
Pod motom upoznaj domovinu da bi je voleo krenuli smo vise manje prinudjeni da letnji raspust provodimo u Holandiji
i nije bilo lose priznajem.

Krajem jula kada su ovde bile tolike vrucine da se plasticno cvece napolju susilo od toplote krenusmo u provinciju Gerderland gradic Wageningen i odsedosmo u hotelu pompeznog imena SVET koji je u novijoj istoriji poznat kao mesto gde su Nemci potpisali kapitulaciju 5 maja 1945 godine.

Provincija Gerderland je poznata po svome zelenilu i rutama za setanje, koje smo Miric i moja malenkost izdasno koristili ...
tamo sam video i sumu u kojoj zive patuljci .. i patuljke u sumi ...hteo sam , kao pravi srbin da otudjim jednoga i da ga povedem svojoj kuci , da i on malo vidi sveta , ali Miric mi je strogo zabranila da ga i dodirnem , a kamoli stavim u dzep, kao pravi srbin. Tako da sam ih samo slikao onako male i sarene, ko mi ne veruje neka se javi u inbox poslacu mu sliku, uz malu novcanu nadoknadu,kao pravi Holandjanin.
Cetiri dana smo setali i istrazivali ovu provinciju ,setali po obroncima Renkum-a, a veceri provodili u Tajladskom restoranu koji je nominovan za najbolji tajlandski restoran 2020 u holandiji. i znojili se od ljutine "spicy mild"hrane ...

Vecinu avgusta smo proveli kuci, kuvali se od vrucine sve dok !!!(Da,pogadjate, jer sam to i nagovestio u predhodnim blogovima)
20 avgusta nisam uzeo daljinski upravljac i temperaturu namestio na 20 stepeni !!! Nova Micubishi klima je uradila ostalo .... i bi 20 stepeni...
Naravno 21 -og avgusta se temperetura spustila sa 36 na 22 stepeni,napolju,tako da klimu nismo vise ni koristili,ali !!!
Bice jos toplotnih udara u lepoj nasoj.

Drugi i treci deo letnjeg raspusta, citaj godisnjeg odmora, proveli smu u provinciji Drenthe i provinciji Friesland, setajuci i otkrivajuci lepote domovine. Posetili smo na severu Holandije predivno selo Winsum koje je proglaseno za najlepse selo u holandiji u 2020 godini, i mogu vam reci , zaista je prelepo....

Po privinciji Drenthe smo setali i otkrivali prostranstvo, predivne staze za pesacenje pored jezera, etno sela i uzivali u prirodnim lepotama.

Provinciju Friesland pamticu po zecevima koji su se setkali u basti nase iznajmljene kucice pored jezera Bergumermeer . kao da je to njihova basta , a mi samo uljezi koji remetimo njihov mir i igru, i po domacim ustipcima pripremljenim u "balkanskom restoranu Sarajevo", gde smo posle usipaka jeli i cevape u somunu , a kao desert hurmasice.

I kao sto sve sto je lepo ima kraj , tako dodje i kraj mome letljem raspustu.

"Još malo šetnje uz more
i gotovo . . ."

U Egmond-u na moru porcija prstaca , koji ovde nisu zabranjeni, koja me podseti na neku davnu godinu na Sipanu, pre 30 godina kad smo bili klinci . Kada smo za jedno popdne nalupali 8 kilograma prstaca na Jakljanu i spremili ih ,kod Milene i Ane u staroj kuci, na buzaru ....prste smo polizali od prstaca i onako veseli se spustili na Luku.
Tadasnji direktor hotela Marko nas oslovi sa "omladino mnogo ste nesto veseli"a Toma mu odgovori "eto imali smo prstace za veceru, nekoh 8 kila smo pojeli nas 10 , 12 ( kolko nas je bilo ....
Marko se uhvati za glavu i prommrlja ..."da ste ih meni prodali imali bi 3 dana placenu veceru u hotelu, vas 10,12, koliko vas je ....
Znali smo to . ali nismo hteli , iz inata ...

Eto danas sam poceo da radim , posle 4 nedelje godisnjeg odmora, danas je na televijiji zvanicno proglasen i drugi talas Corone u Holandiji, ona ne prestaje, a ko zna sta ce mi ona doneti ..ali o tome u sledecem javljanju ... da se ne udaljim od teme 



Reacties

Populaire posts van deze blog

OPET JE MAJA KRIVA ZA SVE

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023