Moja "Fama o biciklistima" ili holandske svete krave

Svako ima svoju muku, pa tako i ja ...sta moze muciti jednog 'konjanjika"pitacete se sa pravom...pa evo da Vam se pozalim i odgovorim ... Moja muka u zemlji lala, i vetrenjaca su biciklisti !!!
Biciklisti su holandske "svete krave",neprikosnoveni gospodari ulica, puteva, biciklistickih staza ...uvek i svuda imaju prednost , pa tako i u saobracaju...najvise me nerviraju kada voze jedan pored drugog, lagano , bez zurbe, a jos i kada se drze za ruke, dodje mi na ih namerno pregazim .... nerviraju me i Japanski turisti koji ih rentiraju u Amsterdamu pa u coporu voze iste , zagusuju i onako gust saobracaj i prave takve gluposti da se coveku dize kosa na glavi, zatim svi sledbenici Lens Armstronga koji satro sa slemovima na glavama, u specijalnim pantalonicama sa jelenskom kozom na guzi( da se slucajno ne nazuljaju) luduju mojom ulicom kada se spustaju sa mosta a ja bas u tom trenutku izlazim iz auta i mogu da me pokose kao vrapca. Domacice sa bisagama punim namirnica koje lezerno vozijaju jedna pored druge i cavrljaju su posebna prica, skolarci koji u coporima voze u i iz skole , bas u vreme kada i normalni ljdi idu na posao, penzioneri na elektricnim biciklima koji ludackim brzinama od 20 km na sat zuje kao muve bez glave ....
Mozda moje biciklisticke frustracije vuku koren iz daleke proslosti, tacnije receno pre 44 godine, kada je moj drugar Gule dobio svoj prvi Pony bicikl...( u to vreme behu jako popularni Pony i tomos mini) .Naravno da je bio atrakcija u drugom bulevaru, ulici u kojoj se nalazio tek poneki auto i u kojoj smo mogli do mile volje voziti ovaj bajk....Ja sam znao odlicno da vozim biciklo, Gule nije ....ali ....Moram priznati da je Gule bio pravi drugar, pa smo ovu spravu vozili svako po krug...Gule, Pavlonja, cira,Zan, pa ja....

Pony je bio prava stvar !!! poslednje cudo tehnike na dva tocka!!! Ne znam za druge "konjanike"ali ja sam odmah zakukao kod svojih roditelja da bih i ja biciklo!!!!I naravno dobio sam ga !!! Ali tek posle dve godine!!!
- I u tom grmu lezi zec , ili je lezao!!!Taman su moji Milinko i Vata resili da mi kupe isti, i dok su se dogovarali, i gledali nas kako se dole ispred zgrade smenjujemo na ovoj makini, kada je dosao red na vlasnika zlatno zutog ponija koji je uspeo u svom neznanju da se parkira u crvenog parkiranog ficu..koji se tu slucajno nasao...Naravno , pogadjate, kada su moji roditelji to videli sa prozora, mogao sam jos samo sanjati da cu ikada dobiti svoj bicikl!!!

Ne znam na koga sam bio vise ljut, na Guleta koji je udario ficu ili na Milinka i Vatu koji su odlucili da mi ipak ne kupe ovu spravi, ili prevozno sredstvo ili igracku, zavisi kako se gleda na stvar ...a sve u cilju moje licne bezbednosti !
O bezbednosti bih mogao danas na siroko da pricam ali verujte da su biciklisti u holandiji i te kako bezbedni a pored toga i oholi, brutalni, drski i drcni.Oni sve smeju !!! Da voze po putu, da voze po trotoaru, da voze bez svetla, bez zvonceta. Smeju i da Vam seku put kada se prestrojavate na desno,da vam ogrebu auto pedalom, jednom recju biciklisti su u holandiji gori nego "hel angels" koji voze isto dvotockase ,ali malo jace i brze...

Mislim da je Holandija zemlja sa vise biciklova nego stanovnika,zemlja u kojoj se bicilki kradu svakodnevno, kupuju od narkomana za 5 eura, upotrebljavaju jednokratno a zatim ostavljaju uz neki stub, drvo, ogradu...Statistika kaze da 26% saobracaja u Holandiji se odvija biciklom . U 2001 godini je u Holandiji predjeno 13,1 milijarda kilometara biciklovima... Jednom recju TIPICNI ( citaj Holandjani ) su potpuno ludi za ovom vrstom sporta/prevoza...Najzagrizeniji idu cak biciklom i na godisnji odmor, a oni malo manje zagrizeni ga stavljaju na avion i onda ga voze po Vijetnamu ili Tajlandu, gde provode godisnji odmor ...

Priznajem , zdravo je voziti bicikl u Holandiji , i lako je , jer je zemlja ravna kao tepsija, probao sam i sam, ali kada de uslo u neke srednje godine, brze bolje sam prodao svoj i miricev moutaunbike i batalio se corava posla :) ...I sada ne znam da li treba da se zahvalim roditeljima sto mi nisu kupili bicikl na vreme..ili da ih krivim za ovu moju frustraciju ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

The Laka Konjica

OPET JE MAJA KRIVA ZA SVE

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023