NOSTALGIJA I(LI) GLUPOST


Odavno nisam pisao ..A znam i zasto. Dubokom analzom svoga duha dosao sam do zakljucka da pisem samo onda kada me drma neverovatna nostalgija ili kada me ljudske gluposti nagone da pisem ....
Nostalgija me ne drma, valjda zbog gluposti
Danas sam dozvolio i da ja sam budem glup ....Svesno , sa cistom savesti ,bistroga uma, zdrave pameti ...
Mozda ce mi borci za bolju i trajniju planetu zameriti, svi vegetarijanci me zamrzeti , green-peace poslati neki svoj brod na mene.. ALI!!!Necu vise da budem glup!!!
O cemu se sada radi ,upitacete se s pravom jer ovaj uvod je mistican i u neku ruku zagonetan..a to od mene niste navikli ...Pa dobro da predjem na stvar ....
Postoji u holanskom jeziku rec "duurzaam" u slobodnom prevodu ...skupoceno,retko,google je prevodi kao izdrzljiv ....mada je u kontekstu to sasvim drugacije ...
Postoje i u holandskim samoposlugama i "izdrzljivi" produkti ....to su oni produkti koji bi se u nasem srpskom jeziku oznacili kao "eko" produkti. bioloski, zdravi,i naravno duplo skuplji od obicnih, nezdravih produkata...
Tako sa sam danas kupio samo izdrzljive produkte, kako bih pospesio holandsku ekonomiju i saosecao sa kravicama, jegnjicima i kokicama koje nisu u svome kratkom zivotu veselo trckarale po proplancima, pasle travu i zobale zrnevlje na predivnom cistom vazduhu u austriskim alpima, nego brutalno bile odstreljene posle cetiti meseca u nekoj od klanica , pune antibiotika, hormona i ostalih gluposti koje su im pomogle da porastu i dozive prosecnu starost kako bi zavrsile u vakum pakovanju u ne samo holandskim , nego i vasim samoposlugama ....
Danas sam jeo biftek krave koja je imala "beter leven" citaj u prevodu "bolji zivot", pio biolosko mleko,jeo neprskani paradajz.... Potrosio sam daleko vise novca kako bih kupio ove proizvode i ispao ogromni Vo, ili ti govedo jedno..
JER !!!
Kako je moguce da ima toliko tog bifteka, mleka i paradajza u svakoj od prodavnica u Holandiji , kako je moguce da krave daju biolosko mleko, a koke snose jaja koja su eko jaja??? Kako je moguce podmiriti trziste u jednoj visokoj ekomoskoj zemlji, u drustvu u kome se sve vrti oko profita i zarade, tim Fair trade produktima, bioloskim mesom, povrcem koje nije prskano pesticidima i vocem koje je sazrevalo na suncu ????
Ko ovde koga laze i prevodi kao vola zednog preko vode? Trgovci trljaju ruke,profit cveta.... Sve je eko, biolosko, cisto...Goveda kupuju, mucu i podspesuju svoj ego, misleci da cine pravu stvar ....Ekolozi spasavaju planetu...Ekonomija cveta,a krave i kokice imaju bolji zivot?! Pa sta im vredi taj bolji zivot kada zavrse u loncu kao i one koje nemaju bolji zivot ?! Manje su patile dok su ih klali?
Sta im to vredi kada su ipak zaklane ?!
Ljudi ce unistiti svoju planetu, to je cinjenica, pitanje je samo kada ? Molim vas da ne budete glupi,misleci i verovajuci da cete je spasiti time sto cete kupovati "izdrzljive"produkte....Platicete vise za isti produkt, jer ...Ups .... ono biolosko meso i nije bas toliko bilo biolosko, kada su ga analizirili, ali kazne za prevaru su samo mali delic profita koji je postignut tom famoznom nalepnicom BIO....EKO...FAIR TRADE ....
Ne branim nikome da kupuje ono sto hoce, ne propagiram nezdravi zivot i unistenje nase planete ..Apelujem samo na zdrav razum i granice ljudske gluposti....
Od danas jedem samo bioloske produkte svoga suraka, kulen, kobasice i slaninu jer ZNAM ...da su njegove svinje imale sasvim dobar zivot pre nego sto ih je zaklao ....a sve ostalo jescu nezdravo jer ....

Reacties

Populaire posts van deze blog

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST