Zasto nisam pisao o Ciri ?




Miroljuba Orlica zvanog Cira pominjao sam tu i tamo , kroz blogove koje sam pisao, ali nikako da napisem i jedno poglavlje o njemu. Jedno pravo pravcato poglavlje u kome ce Cira biti glavni junak...Svestan svoga propusta pokusacu ga ispraviti ...Nece biti lako ,jednostavno jer je o Ciri tesko pisati.

Cira je uvek bio najnormalniji od nas i najpametniji, najbolji djak, vukovac i u osnovnoj i u srednjoj skoli..fakultet elektrotehnike zavrsava u roku, ni jedna falinka mu se ne moze pripisati :)
Cira je uvek bio i ostao nekako podrska iz senke,nije se mnogo isticao i exponirao ali kada bi nesto rekao to je stajalo kao kuca !
Tih i povucen ,kakav je bio, a i ostao, Cira bi se u detinjstvu i namucio da mu nije bilo majke Dragice, koja se lavovski borila za svoga Misu, kako ga je zvala..Tako cu pomenuti i njenu brilijantnu akciju pred polazak na ekskurziju u Brus, na kraju cetvrtog razreda osnovne skole , kada smo se svi potrpali u autobus, a za Misu nije bilo mesta u nasem autobusu, nego je morao u drugi...Videvsi to Dragica je kao furija uletela u autobus obratila se prvoj devojcici koju je ugledala recima : "Ti!!! Ustani!!! Miso sedni !!" i tako resila problem sa sebi svojstven nacin, ne razmusljajuci da cemo mi, mangupi, Misi vaditi mast i duuugo posle incidenta,a uvek kada nam se ukaze prilika vikati : "Ti!! Ustani!! Miso sedni !!"
Imao je i Cira svojih bisera koje sam pominjao..hteo je da me kolje britvom, polupijan za Sipanu zbog jedne Svabice, ljutio se na nas kada mu nismo hteli kupiti "jednu antibebi pilulu" kako bi mogao da kresne Natasu...Vikao je da smo "gomila govana" kada smo ga proglasili ludakom jer je samo spavao( u bukvalnom smislu te reci) sa Biseinom , na koju se penjao svako ko se mogao popeti :)
Ali!!!!
Moram priznati da je Cira imao istancani smisao za humor, samo njemu svojstven cutao je cutao, a kada bi nesto rekao, izjavio, to bi se dugo pamtilo i prepricavalo...Tako je opste poznato postalo, da moj usek izmedju cela i nosa, za koji se dugo mislilo da me je majka sekirom tu udarila(sala,naravno) potice u stvari od sesira jedne od mojih devojaka, jer kada smo se ljubili,ja sam stalno tim delom moje glave udarao u obod sesira koji je ona nosila !!!:)

Ali neprevazidjena izjava ovoga konjanika, koja nas je dovela do suza i koja se i dan danas prepricava na svim skupstinama je sledeca :

Negde u jesen 85 ili 86 godine je Jermicu umro otac, bog da mu dusu prosti, a mi sa Cirom u kolima, vozimo se na Cukaricu, da izjavimo saucesce ... I diskutujemo kako bi to bilo najbolje uciniti... Gule kaze, trebalo bi reci""Svetolik je bio dobar covek" ... Ja sam opet za drugu varijantu "pokoj duse cika Svetoliku"..Zan predlaze "primi nase saucesce u preranom gubitku oca Svetomira...Pavlonja se najvise svidja Guletova ideja ..a Cira cuti i vozi.....U zucnoj diskusiji stizemo i na mesto odredista, odlucujuci se za Guletovu varijantu izjave saucesca, Cira gasi motor cuvene skode koju mu je pozajmio otac Rade(sto devojke krade) i taman kada smo se uhvatili za vrata da izadjemo iz ljute makine, Cira progovara: "covek se nije zvao SvetoLIK, nego SLAVOLJUB."U najboljoj nameri da nam pomogne i ispravi gresku, ali ta izjava je imala potpuno obrnuti efekat...Salve smeha i suze u ocima, hvatanje za stomak i naleti ludackog smeha nisu prolazili,10 minuta smo sedeli u kolima, ispred kuce i smejali se kao ludaci a Cira nas je blago gledao, ne shvatajuci sta se desava!!!!

Mozda ovo i nije tako smesno, kao sto je nama tada izgledalo,bio je to jedan od prvih sustreta sa gubitkom nekoga bliskog,nismo se znali ophoditi sa takvim stvarima. Ali priznajem da nikada necu zaboraviti kada smo zazvonili na vrata i POKUSALI da izjavimo Jeremi saucesce, zadrzavajuci smeh, i brisuci suze,koje su nam tekle, pogadjate, od smeha, a ne od tuge za cika SVETOM ...kako smo ga zvali ....

Cira je i dalje covek iz senke, ali covek koji odlicno zna sta hoce a sta ne, licnost koja cvrsto stoji na zemlji, brine o svojoj supruzi i cerki.Uvek realan, nikad u oblacima. Cira je jednostavno Cira....

Reacties

Populaire posts van deze blog

OPET JE MAJA KRIVA ZA SVE

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023