Kalendar MOG detinjstva


Balasevic je odrzao koncert u Den Haag-u... Dosao je na scenu u jakni i sa kacketom na glavi , Miric je videla aluziju na Mladica....ja nisam.... i pred hiljadu ljudi pricao je o svom derinjstvu , pevao , vratio nas u godine 70-te, 80-te, izmamio poneku suzu i previse smeha. Tri i po sata bez predaha, bez pauze , bez gutljaja vode iz flase koja je stajala pored mikrofona..Djole je zavrteo ringispil u mojoj glavi, i drvene konjice koji su se okretali i kaledioskop secanja, uspomena ,veselih i tuznih, ucinio zivim i nezaboravnim ....Uspeo je svojim glasom skinuti patinu i protrljati Aladinovu svetiljku, a duhovi su izlazili i mamili suze i smeh, smeh do suza i smeh kroz suze..
I sve je bilo kao nekad , "nekad" je zivelo ta tri i po sata.

I ne znam da li je bilo ikoga u sali koji nije prepoznao svoga oca i svoju majku , tetke i strine sa ladnim trajnama,Ratnike paorskog srca, prve ljubavi,drugare i onu nasu "balkansku setu" ona prostranstva "slovenske duse".
Bili su tu i "neki novi klinci" koji mozda nisu shvatili kako se termos flasa moze zalepiti iznutra OHO lepkom, i nisu imali pojma da "rus jedini zna da vari pod vodom " ali su znali sve reci "molitve"i "sevdalinke" ....

Sa Balasevicem sam odlutao u svoje detinjstvo.... Ponovo se prisetio svojih roditelja, stolica zalepljenih "selotejpom" jer to je tek bio izum moga oca Milinka, preosetljivosti moje Vajke, koja je znala danima lupati glavu zasto se Miric u poslednjem pismu potpisala sa Mirjana, a ne Miric i trazila u tom potpisu neka tajna druga znacenja....

Balasevic nije Jugo-nostalgicar , Balasevic je samo pesnik jednog vremena, neopterecen politikom i dnevnim aktuelnostima ...Neki prijatelji su odbili doci na koncert, jedni jer ga smatraju hipokritom , drugi jer im je dirao u Tita, treci jer im je dosadan,cetvrti jer im je dirao Slobu,peti jer im je dirao srpstvo..koliko ljudi toliko cudi...Oni mi i nisu tamo nedostajali jer dovoljan mi je bio samo on..takav kakav je.... osedeo,neobrijan, procelav,sa stomacicem, u farmerkama, majici sa kratkim rukavima, kacketom i jaknom...Balasevic, pesnik, koji se nije promenio, Balasevic kakvog se secam jos sa"beogradskog leta " neke davne 1979 kada je prvi put otpevao "..zao mi konja ...." a Zan i ja smo se pogledali i odvalili jedno tesko, beogradsko ...Ufff jebo te ....!!!!

Eto to je bio moj Balasevic u Haag-u...leta gospodnjeg 2012, jedne predivne subote,19 maja , kada su se smeh i suze smenjivali i kada zaista nisam znao dal da placem il da se smejem...

Balasevic mi je bio potreban da napunim neke polu ispraznjene baterije "moje proste duse slovenske" i doslikam "portret zivota mog" na kome" bez crne ni bela ne bi vredela" .....

I da Vam se i poverim ...cekam kada ce mi doktor zabraniti da slusam Balasevica......jer kad krene .....ne da cu ga poslusati.... ali definitivno ..Balasevic nije bas preporucljiv za nase duse slovenske na dalekom severu :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023

ULICNO POZORIŠTE- COMEDIA DELL ARTE

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST