Javno izvinjenje ( na koje se cekalo 30 godina)

U svojim secanjima, primecujem i sam ,a skrenuta mi je i paznja, udaljavam se od sustine , od "the lake konjice"...Negde sam je zaboravio , a poceo sam pisati o sebi , svestan toga pokusacu se vratiti ..kao sto se u biti uvek vracam ...petorici decaka, danas u 5 -oj deceniji zivota, a verujem jos uvek neozbiljni i nezreli kao i tih dalekih 80-tih i 90-tih godina proslog veka ...
Cesto se pitam zasto sam zahvalan mojim prijateljima i oni meni ? Spoznajem da se u stvari nikada nismo rastali, nikada udaljili ...pa cak ni onda kada sam upisao "elitne" studije pozorisne rezije, koje su me vrlo lako mogle odvesti nekim drugim putevima, uputiti u neke druge ulice, totalno razlicite od "Drugog Bulevara", kafane "Zlatibor" i "Nasih krila".
Moji su drugovi, prijatelji, bili moji najverniji navijaci u svim "derbijima"koji su se zvali godisnji ispiti pozorisne rezije .....
Moj najveci "greh"prema mojim drugarima je, shvatam to tek danas, moja odluka da se NE poklone publici, na ispitu trece godine rezije, kao "velicanstvene senke" koje su odigrale znacajnu ulogu u jednocinci "hej Vi napolju" Vilijema Sarojana, koju sam rezirao u Domu Kulture "Studentski grad"
Onim slucajnima koji navrate i zaustave se na blogu i onim vernima koji nemaju pojma o cemu se radi, duzan sam objasnjenje:
Elem !!
Treca godina rezije, tema ispita zanr...oblik jednocinka u trajanju 45-60 minuta ...
Moj izbor "hej vi napolju" Vilijema Sarojana....prica koja se desava negde na jugu amerike u lokalnom zatvoru gde glavni junak dobija neocekivanu, ali i neuspesnu pomoc od devojke koja cisti zatvorske celije ..pod pretnjom linca i gomile "napolju" koja mu lincom preti.... .... Naravno gomilu koja je treci glumac, veoma vazan, treba prikazati ..i moja genijalna ideja a u okviru expresionizma, kao zanra koji obradjujem , bejahu SENKE !!!
Gomila ce biti prikazana iza belih platana, koji sacinjavaju deo scenografije, u obliku senki !!!! A senke ce biti pored mojih kolega sa klase, a zbog masovnosti i megalomanije, moje sklonosti ka preterivanju, i moji drugari , clanovi "The lake konjice" !!
Nije ih trebalo mnogo ubedjivati, moje drugare, par piva u "Zlatiboru" i dogovor je bio sklopljen ..pod okriljem noci prvo cemo sklopiti dekor, neverovatnu skalameriju od gradjevinskih cevi, smisljenu u lepuskastoj glavici moje scenografkinje Ane Kopcanski, zatim razapeti platna, uzeti mocuge i batine, i mlatiti iza platana u kontra svetlu ..priblizavati se i udaljavati i tako stvarati iluziju gomile, linca, pretnje surovog sveta "napolju"....
Ono sto moji drugovi nisu znali, bilo je ...kako izgleda Ana ? A kada su je videli , narocito Gule, cini mi se, svi si leteli da se istaknu ,pokazu, pomognu, ovome "nejakom" stvorenju , koje je uporedo sa njima vuklo i sklapalo cevi na pozornici studentskog grada ....Ana ih je vrtela oko malog prsta, kao sto je sve znala vrteti i zavoditi svojim maznim glasom i plavim ocima ...

Moje kolege sa rezije nisu bile odusevljene ulogom senki i nisu se ni trudili da je ispune onako kako treba,radili su to zato sto moraju ...Moji prijatelji "konjanici" su se trudili svojski i zalgali da svoje, nezahvalne uloge, odigraju sto bolje mogu i umeju. I zbog toga sam im i dan danas zahvalan !!
Na premijeri su blistali, svaki pokret, svaki prilaz belome platnu bio je precizan, tacan i savrseno odigran, tako da je Goravica, dobio i kompliment na pijanci posle premijere,od Egona Savina, mislim..koji mu se obratio sledecim recima "treca senka se leve strane, ako se ne varam?" "da" odgovara Gule...."izvrsna prezentacija, izvrsna ..." promrmljao je Egon i nastavio da pije ....

Moram priznati, da sam tada, bez razmisljanja, na Guletov predlog, da se i oni poklone zajedno sa glumcima, odbacio, jer sam mislio da me zeza...Tek nekoliko godina kasnije, kada mi je nekoliko puta bilo i prebaceno da tada nisam ispao drugar, sam shvatio, da sam uzasno pogresio i na taj nacin povredio moje drugare .....

Zato evo posle skoro tri decenije i javnog izvinjenja !!! I priznanja !!!

"Konjanici, bili ste i ostacete najbolje senke u mojoj ispitnoj predstavi!!!

Javno imenom i prezimenom Vas drug u tudjini

Nenad Urosevic
(bivsi ;)) pozorisni reditelj

Reacties

Populaire posts van deze blog

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST