Mora i ja ili Zivot je more

Nekako sam privrzen morima ...postoji nesto sto me fascinira u toj ogromnoj masi vode ...osecam neko cudnovato postovanje prema morima ..mozda je to samo mladalacki sentiment , sigurno je da je Sipan tome doprineo ...ali znam da sam vezan za mora ...mozda moj astroloski znak ? Jednom sam napisao ..mora su kao tuge ..ili obratno ...velika duboka i plava .U vreme poslednjih ratova bio sam primoran da upoznam i neka druga mora , osim onog "naseg" Jadranskog , sa stotinama ostrva ,razudjenom obalom, neuporedivo lepsom od one italijanske ...kako su nas ucili u osnovnoj i srednjoj skoli ...i moram priznati ..od svih mora koja sam posetio ..plivao u njima , samo je jedno lepse od ovog naseg ..jadranskog ...
Mozda su mora pod uticajem obala po kojima se prostiru ...mozda nose tajne obala o koja udaraju ..kako bilo da bilo pokusacu ih opisati, otkriti njihove tajne ispricati njihove price ...

Pocecu od onog meni najblizeg ..Severnog mora ....sivo je ...hladno ...sa beskrajnim pescanim plazama ....uvek ostrog vetra ,cesto setam tim plazama ..nikada bez debelog dzempera ..pa ni leti .....hladno je kao i sever ...produktivno ..kao i sever ...prepuno novih modernih vertenjaca..protiv kojih se ne vredi boriti ...Severno more ..severac u dusi ...

Atlanski okean ..ogroman ..uliva strahopostovanje ..na kanarskim ostrvima daleke 1995 gledao sam to prostranstvo ..nepregledno ...zastrasujuce ... talase koju su se valjali , cini mi se sa beskrajne pucine ...i nestajali na plazama koje su takodje bile ogromne , meni tudje....

Egejsko more,prastaro..duboko i misticno ...obale Grcke, drevne civilizacije , ..Na Samosu, nemirno, pokrenuto iz utrobe valjalo je talase i razbijalo o kamenitu obalu ...setio sam se Odiseja i sirena.

Na Lefkasu Jonsko more plaho ,povrsinsko ....gonjeno vetrom pravi raj za surfere ...Na Krfu tragicno , dramsko , more, plava grobnica ..koje nije plava ...na Krfu i more ima ukus golgote , stradanja ....

Sredozemno more ...obale Tunisa ...prljavo.... more druge vere? Ne znam da li moze postojati ali tako sam ga osecao ..pescane plaze ... mutne ...more koje jako brzo promeni boju ...nepovreljivo ...nepostojano ..

Crveno more ...Egipat ...sareno ...kao i egipatski bazari ....prepuno korala i egzoticnih ribica ...prevejano ..kao i egipatski trgovci , zacas ce te prevariti ne veruj mu previse ...

Balticko more ..obale Danske...bilo je mirno , ledeno plavo , uzasno hladno , pravo more severa..iskonski primitivno i snazno ..kao i Vikinzi koji su plovli po njemu ..imalo je nesto od severnjacke arogancije, hladnoce i nepristupacnosti....

Mexico ....Karipsko more ...najlepse na svetu ..lepse od Jadranskog ...to more treba doziveti ...bistro , cisto , toplo ..more koje te mami ..kome se predajes u koje imas poverenje , pescane plaze, bele ...more kristalno cisto , neiskvareno. Nista ga ne moze zamutiti, ni pesak , ni kisa ni trave ni alge ...Ono ostaje tirkizno plavo, otvoreno, prijateljsko ....

Ipak ...ono bez koga ne mogu je nase more ...Sipan,Dubrovnik Rovinj,Opatija..zato sto ga osecam, zato sto sam ga ziveo, zato sto sam ga sanjao ...Sva ostala bila su zamena ..za ovo moje ..slovensko, plavo....more duse

More

Reacties

Populaire posts van deze blog

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST