Svi moji Gradovi


Gradovi ostavljaju trag u nama ,nekada lep , nekada ruzan , ali ne ostavljaju nas ravnodusnima ..nikada ...
Gradovi u mome zivotu ,nekada pesma, nekada ljubav, nekada nista vise od refleksije , bledog otiska na dusi ipak ..bilo ih je puno , i bice ih nadam se ..

Mostar 1959 -1961 moj rodni grad ...pamtim ga sa slike , koju sam dobio za svoj 10 rodjendan, stari most ,nekoga ceha, secam se slika je bila jos mokra kada smo je kupili ...definitvono idealizovan , grad koji nema vise onaj stari most ..koji je imao kada sam se ja tamo rodio....Nista vise...

Beograd 1961 - 1989 , moj Beograd , i njega vise nema , bar onakvog kakvog se secam ...neki drugi ljudi , neke druge kafane ..Grad o kojem bih mnogo mogao pisati , jer je deo mene ...i ovakav promenjen, secanje i radost ..nostalgija i ponekad seta ...

Novi Sad 1982 1983 1984 ...grad koji pamtim po sterijinom pozorju ....Golubnjaci koji sam gledao neposredno pre zabrane, petrovaradinskoj tvrdjavi. Grad koji bih voleo upznati ,i nadam se da cu ikada imati prilike i pravog vodica, jer treba obici sve te kafane i prepoznati tamburase ,one prave ....

Rijeka 1984 grad u kome sam diplomirao , i u koji se nameravam vratiti , ako ni zbog cega drugoga , onda zbog Galliana i nekih drugih dragih ljudi, koji mi ponekad nedostaju

Venecija 1984 i 1999 jedan od najlepsih gradova na svetu ...1984 sam je upijao i upoznavao , izbegavao turisticke rute ..od stanice preko Rialta do San Marka..zavlacio se u uske ulicice jevrejskog kvarta , pio esspreso i gledao kako se ves susi ...razapet preko uskih ulicica , na malenom trgu , gde sam imao osecaj da je vreme stalo ...Venecija ,stara dama , grad spomenik , grad crkva ...grad dekadentnosti i karnevala ...ali kada jednom dodjes na pjacu San Marko , i kada se okrenes malo na desno ..prema vodi ...ugledaces nju ...Crkvu Santa marija de la Salute ...kako bljesti ..bela na suncu ..po njoj najvise pamtim Veneciju ....
1999 kao malo dete protrcao kroz Veneciju secao se prosle posete i pokusavao otkriti sta se promenilo za 15 godina ...i nemogu poverovati ..nista ..nista se nije promenilo

Verona 1984 ...grad Romea i Julije.. grad Traviate u Veronskom koloseumu , grad u kome sam bio blizu "veronskim ljubavnicima"... Julijin balkon ...neverovatno visoko , neverovatno lepo , nestvarno romanticno , bajkovito ..i nista vise od toga...

Bec 1974 ...otmena gospodja ...doterana,ukusna kao "mocartove kugle".. bleda secanja na Senbrun ..njegove vrtove ..bilo je jako davno ..ipak ..neka lepa secanja na civilzaciju ..kada smo ziveli istocno od nje ...

London 1979...tada mi se dopao ..otkrivao sam ga sam ...prepesacio , neki ljubazni englezi u to vreme, Camel bez filtera , tresnulo me gore od bilo kakve trave ... Poseta "markey"clubu u kome su Bitlsi nekada svirali ,sa potpuno nepoznatom Indijkom ( devojka za jedan dan) ...Ginis pivo ..i Dire Strates live ...tada potpuno nepoznati danas legende .....London, glad za Zapadom jednoga pubertetlije.. a kada ga se prejedes ..onda ti je muka ....

Pariz 1993 i 1998, pariz je grad ljubavi , Pariz jeste ljubavnica ..Pariz moras doziveti sa nekim koga volis ..koga si u tom trenutku voleo ...jer samo tada mozes razumeti Pariz, erotican , senzualan,Pariz koji zavodi ,Pariz koga nikada nije dosta....Pariz jeste kalvados u prvom arondismanu ...na trgu sant jermen de pre, koji te kosta kao flasa kalvadosa u nekoj prodavnici pica u 14 arondismanu ... Ali ne zalis ...jer pariz volis i pariz tebe voli Pariz udises kao chanel5...klasican ,otmen ,opor ali nezaboravan i elegantan..Pariz je za mene i uspomena na jedno prijateljstvo ..ono iz vojske , sa Marinom ..jer u vremenu raspada jedne zemlje, srbin i hrvat su se pronasli u Parizu ..i bar za malo bili gradjani sveta ...zaboravljajuci nacionalne razlike i netrepeljivosti

Briz 1994...Kao mali, za vreme mojih bolseti, upale bubrega i trbusnog tifusa, 1967 i 1968 , sklapao sam kucice od plastike ,modele, dugo godina posle video sam iste takve kucice , uzivo u Brizu ...bajkovit gradic, sa kucicama od kolaca,kao u bajci Ivica i Marica...Sa Miricem proslavio prvi jubilej , pio kafu u maloj prodavnici i przionici kafe ...nikad u zivotu vise nisam popio takvu, sa kolacicima i marcipanom , cokoladicama... Vecerao u otmenom restoranu gde su nas dva kelnera sluzila , jedan za jelo , drugi za pice ....i prvi put probao "zecije dupence sa sosom od ribizli" (bukvalni prevod) .. nikada necu zaboraviti ...

Antverpen 1998 , svi belgiski gradovi su burgondiski , pamtim ih po jelu ..Antverpen po ostrigama...ne da su mi se svidele , ljigave i slane , nego po citavoj antorazi, sferi u restoranu uredjenom u ranom industriskom stilu ranih 20 tig godina proslog veka .... Ogroman Jevrejski kvart , odmah pored zeleznicke stanice.Evropski centar dijamanata ...

Brussel 1997 grad jakog kontrasta ,valonci i flamanci ...podeljen grad , u kome nece da govore flamanski , nego samo francuski, grad belgiske cokolade ..i neverovatnog Chablis-a u nekoj maloj ulicici iznad naseg hotela, restoranu u kome su govorili flamanski i jesu bili ljubazni prema svojim gostima, za razliku od nekih drugih restorana...

Berlin 2008... grad koji se menja neverovatnom brzinom ,,koji je svakoga jutra drugaciji ...grad u kome posle 20 godina slobode , kada se dobro zadubis ..vidis one nepremostive razlike ..istoka i zapada , grad neverovatne istorije ,svedok nasih podeljenosti , zla kapitalizma i utopije komunizma..grad koji nosi jos uvek zig hladnog rata, zrtva demokratije i diktature

Kopenhagen 2010 ...otisao da vidim "malu sirenu" i umesto nje video samo video beamer -sirena je bila u Sangaju , na svetskoj medjunarodnoj izlozbi, kao gost :) Grad na koga su danci prvenstveno ponosni, jedna od metropola sa znamenitostima koje mogu, a ne moraju da budu interesantne za slucajnog prolaznika... Zanimljiv , ali samo, ... zanimljiv grad

Reacties

  1. Dubrovnik je vise bio "tranzitna luka" veza sa Sipanom , zato ga nisam ni pomenuo , kao ni Amsterdam, Utrecht ....Dubrovnik je nekada imao dusu ..sada je vise nema ...hrvatska Venecija ... ako bas hoces ...ali u Dubrovniku nikada nisam spavao.. u ostalima jesam ,,,pa oni u kojima nisam spavao ...se ne racunaju ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ukoliko imam gresku u koracima , molim da mi se ukaze kako i zasto ;)
    svako je misljenje dobrodoslo ....svaka reakcija toplo primljena ...
    a za greske , nije mi ni prvi ni poslednji put , i to smo mi ;) zar ne ?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

OPET JE MAJA KRIVA ZA SVE

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023