Dama iz Maxima


godine studija :
Priznajem , proletele su ..Akademija se ne studira, akademija se zivi ..i ja sam je ziveo punim plucima, davao ispite u roku , ucio zanat, razijao umetnika u sebi … Ponekad se svadjaio sa Borjanom , jer na primer nisam mogao shvatiti , zasto moram da reziram nekakvu glupu komediju umesto omiljene psiholoske drame … I to je boi prvi konflikt sa mojom profesorkom koji vredi pomenuti , ne zbog konflikta vec zbog lekcije koju sam naucio .. no da pocnem iz pocetka :

Kraj prve godine , zadatak “sukob “smo savladali polozili ispit iz rezije I pred sam raspust dobili od Borjane zadatak …izbrati dve scene za sledecu godinu …dramu I komediju …kako bi na tome savladali “karaktere” to je ujedno bio I glavni zadatak za ispit iz rezije na drugoj godini …
Naravno leto na Sipanu , naravno ludovanje I opijanje , naravno curice ali I kponeka komedija u mome rancu , jer treba odabrati scenu za narednu godinu ….
Kao mladi nadobudni umetnik , koji ce jednoga dana promeniti svet I kome svi problemi ove zemljine kugle leze na plecima , vrlo lako nalazim “dramsku “ scenu …Tenesi wilijams ..staklena menadzerija , ujedno jedna od mojih omiljenih drama , koju sam u toku moga bavljenja rezijom jos dva puta u celosti rezirao …1984 godine u Domu culture studentski grad I 1991 u Utrechtu u jednom studentskom pozoristu , na engleskom jeziku ….
Sa komedijom je islo malo teze ….. na pocetku druge godine dolazim sa nekoliko predloga koji ama bas nikakve veze jedni sa drugim nisu imali … zbrda zdola ….
Pocinjemo da obrazlazemo izbor I Borjana naravno shvata u cemu je stvar …
Postavlja mi jednostavno pitanje : dobro Nenade , sta je tebi smesno ??
“Nista,”odgovaram pun sebe I pun veltsmerca u sebi , nista mi nije smesno , na svetu ima I precih stvari od komedije , busam se nadobudno ….
Dobro , rece Boca, kada tin e mozes da izaberes , ja cu to uciniti umesto tebe … I tako mi se zalomi Dama iz Maksima, uzasno glupi vodvilj Zorza Fejdoa … O Kako sam je mrzeo , da moju profesorku Borjanu , mrzeo sam je iz dna duse … I to citavu skolsku godinu …
No sta je tu je , I dama iz maksima , zajedno sa staklenom menadzerijom je polozila ispit sa 9 ….
Ne mogu a da ne pomenem da mi je Gule pomagao I vodio svetlo I ton na ispitu , I to kao pravi profesionalac , a on se se sigurno secati kako mu se Maja Sabljic grebala za Marlboro .. I popusila mu sigurno vise od dve kutije za tih nekoliko dana koliko mi je pomagao ,ali , Guletu nije bilo zao da se zrtvuje za mlade glumice , to znam sigurno …

Posle ispita , naravno pijanka I I vazduhu pitanje koje ne mogu a da ne postavim mome pedagogu …
Dobro profesorka, zasto , za ime boga zasto taj glupi vodvilj ???

I tada ostajem bez reci , duboko zamisljen nad onim sto sam cuo od Boce :
Ja vas ne ucim da rezirate ono sto volite, ja vas ucim da budete profesionalci I da rezirate I od rezije zivite, kada budes izasao sa akademije neces imati priliku da reziras SAMO ono sto volis, naprotiv, 80 % reziranih komada nece biti bas to tvojoj volji , mladi gospodine …
Eto zato ….

I dan danas se secam ove male mudrosti ,koja je srusila moje snove o poimanju umetnosti , otvorila mi oci , pomogla da savladam zanat, jer , rezirati vodvilj je vrlo tesko , I zaista omogucila da zivim od rezije , dok sam se njome aktivno bavio …

Boce nema, da bi procitala ovo, I zao mi je sto joj se nikada, bar javno nisan zahvalio za ovu lekciju, ali znam , videla je ona u mojim ocima , te pijane noci da sam je razumeo …..

Reacties

Populaire posts van deze blog

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST