Prijemni Ispit Pozorisna rezija


Evo me ponovo , svrbe me prsti da ponovo pisem…

Na fakultet dramskih umetnosti , odsek pozorisna rezija, prima se do 8 kandidata…
Bio sam dovoljno lud da poverujem da cu biti jedan od osam velicanstvenih , ili bar da pokusam , da se ne bi posle kajao …
Na politickim naukama polazem u junskom ispitnom roku odbranu I zastitu I marksizam ..sa nekim jadnim ocenama 6 jer to su dva ispita koja su se svuda polagala I vazila mi za reziju ako je uposte upisem , mislio sam…
I jednoga dana u junu saopstavam Milinku I Vati , vidim ih dan danas kako me gledaju sa nevericom,da cu toga leta spremati prijemni ispit za Fakultet dramskih umetnosti , odsek pozorisna I radio rezija …
Moji divni roditelji su sigurno pomislili da mi je vrucina udarila u glavu , ali posto mi je do tada sve dobro islo u skoli I fakultetu , verovatno su pomislili ,, pusti ga , kada ne bude polozio vratice se on na politicke nauke ,ma maker I po cenu jedne propale godine … Ja ne znam sta sam pomislio , I da li sam uposte nesto mislio kada sam im saopstio radosnu vest ….
Elem, tema za prijemni je bila inscenacija I postavka pozorisnog komada “djavolov ucenik” od sir George Bernard Shaw …
Nekoliko konsultacija , literatura I obavezne knjige … “djavolov ucenik “u rancu I na Sipan …. Moji drugari se kupaju I luduju sa devojkama ..a ja u hladu maslina u drustvu Guletove babe I tetke sedim ispred satora I pisem ,,kako bih ja postavo ovu dramu na scenu … u tisini lenjog podneva u luci , cujem dole na mulu Jeremu kako se dernja ‘imas gajbu pive od mene ako skocis na glavu “…I cujem pljuskanje po void ..a ja I djavolov ucenik sami u hladu maslina… I tako dve nedelje …
Svi su mislili Nesa se folira , a ja , ko zna sta sam ja mislio …ali incenacija je postajala sve jasnija I dobijala kakav takav oblik … 15 -og avgusta predajem rad na fakultet a pocetkom septembra pocinje pravi prijemni …

Prijemni se sastojao iz dva dela siri I uzi izbor : :
1. pismeni rad “Djavolov Ucenik” predaje se na citanje
2. pismeni rad na licu mesta , nesto kao pismeni zadatak u gimnaziji
3. usmena odbrana dva rada

Ako prodjes prva vrata pakla …i udjes u uzi izbor ( bilo nas je 40 a u uzem izboru 16)., cekaju te druga vrata pakla :

A to je priprema kratke scene, koju moras sam da osmislis , u kojoj je glavna radnja sukob , i koju moras da postavis na scenu sa svojim kolegama ..uzi izbor je trajao 14 dana …!!!
Na kraju prijemnog komisija gleda sta si napravio , postavlja ti pitanja a ti moras da branis svoj rad …’
Ljudi boziji , i dan danas ne znam kako sam proziveo te tri nedelje , koliko je sve ukupno trajalo, ali jedno savrseno znam …da tada nisam polozio prijemni , nikada u zivotu ne bih ponovo pokusavao …Taj prijemni je bio siguno najtezi ispit u mome zivotu … Psihicko samoubistvo, mazohizam prve vrste i nesto sto ti na kraju otvara vrata novoga sveta ….prosvecenje !!!
Od 40 kandidata i 16 u uzem izboru 4 srecnika su se mogla pohvaliti indexom pozorisne rezije . mislim da je vredno spomenuti i njihova imena : Lazovic Bojan iz Novoga Sada, Bratislav Mladenovic iz Kragujevca, Silvio Vadla iz Siska i moja malenkost Nenad Urosevic iz Beograda.
I dan danas se secam zabezeknutih lica mojih roditelja kada sam im saopstio : primljen sam !!!!! i Njihove iskrene reakcije “nikada nismo verovali da ces biti primljen , ali drago nam je sto smo se prevarili !!!
I sada mi zastaje knedla u grlu kada se toga setim , ali to je nestos to mi je u potpunosti promenilo zivot , i bez pozorisne rezije nikada ne bih gostovao u holandiji sreo Mirica, ozenio se , izbegao ludi rat, i izgradio zivot onakav kakvog ga sada zivimo Miric i ja ….

Reacties

Populaire posts van deze blog

OPET JE MAJA KRIVA ZA SVE

The Laka Konjica

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023