Sunce se radja na Zapadu – Zemun polje


Dobijam primedbe da sam postao prozapadnjacki , ali moji drugovi zaboravljaju da smo I u nasoj mladosti bili zapadnjacki orijentisani, sto nekada I nije bilo kako lose…
Kao pozitivan primer nase zapadnjacke orijentacije navescu zaposlenje tokom letnjeg raspusta, sa kojim smo I finansirali nasa letovanja na Sipanu.
Elem, jednoga davnoga leta 1977 ili 78 odlucismo da po zapadnom sistemu radimo u Institutu za kukuruz, u zemun polju kao sezonski radnici na oprasivanju kukuruza.
Pavlovic, Goravica I moja malenkost naravno preko veze , a to je bila moja majka, odluciju da daju skromni doprinos jugoslovenskoj poljoprivredi, da oprase nekoliko hiljada stabljika kukuruza . I stvore novi hibrid , kasnije cuven u svetu kao ZP405 ili ti secerac….
Nas posao nije bio tezak…prvo smo stavljali papirne kese na metlicu kukuruza , a zatim posle nekoliko dana …tu istu kesu na klip kukuruza . tako ih u stvari vestacki oplodjavali… kao da kukuruz nije sam mogao da se oplodjava, ali to je smislio neki ucen covek, a mi smo zadatak izvrsavali fanaticno I revnosno
Ono sto je bilo tresko su uslovi pod kojima smo radili …Naravno u julu mesecu , pod uspaljenim suncem I temperaturom od 35 do 40 stepeni od 7 do 3 popodne crncili smo kao cicaTomini unucici u poljima pamuka u istoimenom romanu cuvenoga Marka Twena, u bespreglednim kukuruznim poljima u Zemun polju, odakle ce , usput budi receno Zan , mnogo godina kasnije dovesti u civilizaciju , svoju buducu suprugu Jasnu, koja ce mu roditi dva sina Igora I Ivana….Ali to je druga prica …
Taj teski , mukotrpan I odgovoran rad nije bio za svakoga, tako da je Pavlovic posle 5 dana odustao a do tada je bogami I zabusavao, lomeci metlice kukuruza I na taj nacin donosio ogromnu stetu nasoj poljoprivredi…..No to I nije cudo , jer Pavlovic je uvek bio muftara,saboter I zlonamernik. Ko mi ne veruje neka pita Zana, kome je ovaj otimao stripoteke kada mu je pola tela bilo u gipsu, zbog slomljene kljucne kosti, ko zna mozda mu je Pavlovic licno I slomio tu kljucnu kost, Pavlovic je I Guletu saputao na casu domacinstva da kalcijuma ima u “mindzi” I da ne pricam puno , jednostavno bio je kvaran tip….
Goravica I ja izdrzasmo , hrabro I vojnicki citav mesec, dobismo platu I finansiski samostalni, nikome na grbaci, preplanuli od sunca, zadovoljni zbog doprinosa razvoju poljoprivrede zavrsismo sa nasim sezonskim radom.
Ne znam sta je Goravica uradio sa svojom prvom platom, ali ja sam otisao u London na 5 dana ….
Eto ipak me je taj Zapad vukao I na kraju 4-tog razreda gimnazije , a pre nego sto cemo Goravica I ja poci na Fakultet politickih nauka obreo sam se sam samcat u Londonu iz kojega sam dovukao ploce Leonarda Cohena, kaubojske Wrangler cizme, za koje sam pukao 37 funti I predivan svetlo plavi dzemper od angore ,svojoj
majci Vati , kao znak zahvalnosti za sezonski rad u Zemun polju …
Na kraju zakljucujem da ta zapadna orijentacija I nije bila toliko losa koliko se prica
A da je bila ne bi Tito I Sloba pili iskljucivo Chivas regal I vozili se u blindiranim mercedesima , takodje proizvod trulog Zapada , nego bi se trovali mekanom bosanskom sljivom kao mi u vozu za Beograd….
Ovo poglavlje je jos jedan dokaz da je” Txe laka konjica” bila napredna i daleko ispred svog vremena, pokret koji je ostavio svoj pecat i u poljoprivredi, a da ne govorimo o ekonomiji, i nauci , jer cuveni ZP405 hibrid, ili ti secerac, nikada ne bi nastao da nije bilo nas , koji smo ga oprasivali, negovali I jednom recju stvorili.
Sa ponosom mogu zakljuciti da je Txe Laka konjica bila neposredni I materijalni tvorac ovoga uspeha nase poljoprivrede.
Niko nam do sada nije rekao hvala, ali neka ,mozda ce se neko I setiti , makar posthumno da nam oda malo priznanje…

Reacties

  1. Svi znamo za Pavlonjine podlosti, ali o tome ce biti vise reci u mom kapitalnom delu"Moja istina", ali se nemoze osporiti da je Pavlonja bio prvi borac u Srbiji protiv genetski modifikovane hrane.Nije on sekao metlice zbog lenjosti nego za dobrobit srpskog naroda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ni ovde nemam zamerki.Šta jes jes.Samo mala ispravka,to nam je bio prvi posao u životu i imali smo samo 16 godina,znači da je to moglo biti najdale 1976.god.A bilo, je dana kad se radilo od7-19h.Ali se bogami i zaradilo.Ni ja se nesećam šta sam uradio sa prvom platom koja bogami nije bila mala.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023

ULICNO POZORIŠTE- COMEDIA DELL ARTE

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST