The Laka Konjica

The laka konjica



Do 50-te skupljas iskustva,upijas, zivis . U 50-oj pises knjigu . Blizim se 50 –oj .pocinjem sa pisanjem knige , plasim se da je u 50-toj necu zavrsiti ….Pisem Knjigu
Knjigu o prijateljstvu, detinjstvu ,mladalastvu I zrelim godinama. Knjigu o 5 decaka, mladica I zrelih ljudi . Knijgu o njihovom vremenu , secanjima , snovima i javi.
Knjigu o grupi “the laka konjica”
Zasto smo se tako zvali , ne znam. Bilo je zanimljivo , originalno, zvucalo je super tako da je Gule u 90-tim godinama proslog veka to ime zvanicno registrovao u opstini kao ime samostalnog preduzeca. No pocnimo pricu ispocetka :
1968 godina studentskih demonstracija,godina kada se kao klinac od 9 godina selim iz Igmanske 6 na Novi Beograd u Drugi bulevar 177 . Cetvrti sprat stan 18 . Jedan od mnogobrojnih stanova u najvecoj spavaonici Beograda.
1968 godina u kojoj prva tri meseca lezim u gradaskoj bolnici na infektivnom odeljenju lececi se od trbusnog tifusa . Klicu sam pojeo u sendvucu sa sirom kupljenim na pijaci Stari djeram na Zvezdari i mogu se pohvaliti da sam bio najmladji « tifusar « na odeljenju.
Posle odlezane bolesti odlazim sa majkom u skolju 25 maj odeljenje 2/3 da se upoznam sa novom uciteljicom , uzmem raspored casova i napokon krenem ponovo u skolu . I bas ona, nova uciteljica biva zasluzna za prijateljstvo dugo 4 decenije , za prijateljstvo sa Guletom :
‘ Nenade, raspored casova mozes uzeti od Goravice Dragoljuba, drugi bulevar 177 stan 14 Ako se ne varam to je ispod Vaseg stana.
Zvonim na vrata Goravica stan 14. Vrata mi otvara klinac plave kose :
Zdravo ja sam Nesa i dosao sam po raspored casova ?!
Zdravo ja sam Dragan I nemaju sva deca isti raspored , rece
Znam ali ja idem u tvoj razred, znaci da imamo isti raspored
Izvini ali ja tebe ne poznajem , nikada te nisam video u razredu
Bio sam bolestan do sada ali od sledece nedelje polazim u skolu
Dobro udji pa prepisi raspored ….
Eto ……

U skolu smo isli zajedno, preko peska i blata , gradio se autoput, i gradila se nova skola…. Skola u kojoj cemo upoznati Ciru, Pavlonju i Zana ..ostatak The Lake Konjice.

Da bi prekratili vreme na putu od kuce do skole igrali smo se putem …secam se bila je zima i bare su bile zaledjene, razbijali smo led i komade lupali jedan drugome o glavu , kada me je previse zabolelo kada je Gule razbio santu o moju glavu uzeo sam zaledjenu cepanicu i odvalio Guleta u glavu. Tada smo se prvi put potukli ….
I upoznali Ciru , koji je pritekao u pomoc raskrvavljenom Guletu .

Treceg razreda se ne secam , verovatno nije bio zanimljiv . cetvrti razred u novoj skoli : Djuro Strugar kod uciteljice Biserke Varga.
Promenio sam tri osnovne skole , dva narodna heroja i jedan dan mladosti
Ivan Goran Kovacic, 25 maj, Djuro Strugar.
Urosevic, Goravica i Orlic upoznaju u cetvrtom razredu Pavlovica. Svi smo mi bili deca vojnih lica i bili smo pravo bratstvo i jedinstvo : Srbija, Hrvatska, Bosna i hercegovina, i kao naruceno , bas ono sto je nedostajalo u petom razredu
Slovenija , da slovenija u liku i delu Blazine Zana, poslednjeg clana THE LAKE KONJICE.

Bili smo klinci i bili smo drugari . Klinci su postali ljudi , a drugari su ostali drugari …
I Danas posle 40 godina , i danas kada su Zanova i Pavlonjina deca punoletna i danas kada ih ne vidim po 5 godina.. Ostali smo drugari …

Reacties

  1. 1976 smo prvi put isli na Sipan,svi smo overavali djacke knjizice jer nismo imali licne karte.Kakvo je to uzbudjenje bilo ..sami na letovanje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dok je voz sibao kroz Bosnu stajali smo kraj zamagljenog prozora u hodniku i pevali Koena ,tad je bila aktuelna "THE STORY OF ISAC"(mislim da sam dobro napisao).Nismo bili ni gladni ni zedni, a sve od uzbudjenja .. treba uhvatiti brod..pa kako ce nas docekati ribe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Imas gresku u startu.
    Prvo smo se upoznali Gule i ja (i Ljubica Erceg).
    Pitaj Guleta da ti isprica prvi dan u skoli (25.maj) posle zimskog raspusta. Da li se secas svog predstavljanja novom razredu? Ja sam recitovao neku pesmu, ali sa naglaskom, jer sam se doselio iz Smedereva, sto je izazvalo opsti smeh u razredu. Mozda je za 3 razred interesantan izlet na kome smo se ti, Gule i ja slikali zagrljeni. Potrazicu ovu fotografiju. Ima i druga masovna fotografija na kojoj se vidi Predrag Bolpacic koji je poznat po svojoj ulozi Bude, coveka buducnosti u filmu "Ljubavni zivot Budimira Trajkovica". Takodje se secam nasih prvih autostopiranja do ili od "25.maja", mada smo najcesce zaustavljali vojni autobus kojim su se vozala vojna lica, iliti nasi roditelji.
    Zasad dosta od mene.
    Pare(avans) mozes da mi uplatis odmah. Slavu sacekaj pa je zadrzi.
    PS.Nasi nadimci bi trebali da budu obradjeni posebno.
    Pozdrav.
    Cira

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ciro, drago mi je da si se javio.
    u pravu si sto se tice upoznavanja....autorska sloboda, ali ispravicu ....super za stopiranje autobusa...potpuno sam zaboravio...
    ne razumem ovo o nadimcima ????
    i naravno da se ne secam svoga predstavljanja u novom razredu ....
    secas li se ti kada smo isli sa Milinkovim ficom u halu sportova...na neki festival mleka ...i pobedili kada smo nabrajali mlecne proizvode ??? Ja mislim da si i ti bio u nasoj grupi....Uciteljica nam je bila Olivera Vrlinic
    zar ne ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ma šta je bre ovo? gde su tekstovi ..gde je knjiga, slike ..auuu ala si se ti ulenjio.
    PREKIDAM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja bi neki mali dodatak oko odlaska na more.

    Kod Guleta u stanu spavanje u vrecama na tepihu.

    Pripreme za Sipan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeste da nisam bio prisutan u mnogome ali da se pridruzim

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jos uvek se ne mogu upustati u dopisivanja i komentare ,ali doci ce i mojih 5 minuta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nesho bre mnogo si ozbiljan, ovde su ti sve budale kakve si i ostavio, sretna ti nova godina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nesho bre mnogo si ozbiljan, ovde su ti sve budale kakve si i ostavio, sretna ti nova godina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dozivljaji jednog kisnog leta u Holandiji ano2023

KAKO SAM PROVEO LETNJI RASPUST